Soppkök Malmö

Soppköksveckan

3 kommentarer

Igår var det dags för åter en sortering. Det var ruggigt kallt ute i Östra Hamnen men jag må säga, Gud vad det luktade gott.

Hanna tyckte det luktade Dumle. Jag tyckte det luktade Marräng shwisch (felstavat I Know) och Sandra tyckte det luktade hav. Alltså inte i lagret utan i Östra Hamnen, utomhus.

Klädhögarna är enorma och efter packat ca 15 påsar ser man knappt någon skillnad.

Vi har ca fyra lådor med ”skräp”, dessa måste vi kasta men vi vet inte hur. Hur transporterar man lådor som väger ca 60 kg styck och som är enorma? Nästa gång jag pratar med vår kontakt på lagret ska jag fråga om han vill hjälpa oss med en lösning för just nu så vet jag inte hur vi ska lösa det. Vi är så tacksamma att vi får låna deras lager men vi vill ju gärna att det ser lite prydligare ut än vad de har gjort på sistone men det är svårt.

Imorgon kommer två vänliga själar att tillsammans med mig och deras bilar att hämta påsarna med kläder från lagret. De kommer behålla kläderna tills söndagen och leverera det då. Efter lagret måste jag snabbt hem och ta på mig varma kläder för då är det dags för nattvandring! Det betyder att vi promenerar runt Malmö och sätter upp affischer om Soppköket för att informera de vi riktar oss till.

 soppkök

 

3 thoughts on “Soppköksveckan

  1. Ni är fantastiska!!! :-) Finns det en lista på saker som behövs denna gången?

  2. härligt att läsa allt ni gör!!! kram på er:)

Kommentera

