Soppkök Malmö

Sommarlov

Lämna en kommentar

Vi har bestämt oss för att ta ett sommaruppehåll och efter idag så känner jag i kroppen hur mycket jag behöver det.

Jag (Melanie) och Janni har slitit som djur på vår söndag. Vi har flyttat ut ca 25 kartonger + 10 säckar med soppköksgrejer ut från Antivåldsbyrån (tredje våningen) in på min vind (på femte) Nej självklart fanns där ingen hiss någonstans, det är ju Malmö vi pratar om ;)

Tyvärr så kunde ingen annan från Soppköket hjälpa till så denna flytt tog rätt lång tid men min fina kompis Tobias kom och hjälpte oss att bära upp ena lasten på min vind! Jättesnällt.

Ja så nu sitter jag med hygienartiklar och en massa engångsartiklar på min vind, tur jag inte använder den själv :)

Vi upptäckte däremot en intressant grej på min vind. I en av rummen så fanns där ett bord och en stol fint möblerad i ett hörn. Bordet hade en duk och någon hade kopplat in en TV där med. Tror bestämt någon bor där, fast att där är bäckmörkt eftersom min hyresvärd aldrig fixar lyset.

Screenshot_2013-06-09-20-53-50

Här har du en bild på min vind

bild(4)

Jag ( Melanie) försöker bära med mig ett bord :)

bild(3)

Last nr 2 var detta tror jag minsann

bild(2)

 

bild(5)

Trötta, svettiga och hungriga men vi är lika glada för det. Efter slitet blev det lite pizza och öl i solen. För det förtjänade vi :)

 

Vi ses i augusti

 

:)

 

Kommentera

